Εφαρμογή
Βιβλιοθήκη
Competitive Strategy: Options and Games
Competitive Strategy provides a rigorous yet pragmatic and intuitive approach to strategy formulation. It synthesizes research in the areas of strategy, economics, and finance in a way that is accessible to readers not necessarily expert in the various fields involved. The book will be of interest to scholars, students, and academically trained practicing managers interested in applying these ideas.
Μονάδα Καινοτομίας και Επιχειρηματικότητας7/20/2015 1:20:56 PM
e-ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ: ΑΠΟ ΤΗΝ ΙΔΕΑ ΣΤΗΝ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ
Περίληψη Η εξέλιξη του Internet και των Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών έχει αλλάξει τον τρόπο που οι επιχειρήσεις πραγματοποιούν τις δραστηριότητές τους, εγκαινιάζοντας την εποχή της e-Επιχειρηματικότητας. Στο βιβλίο αυτό προσεγγίζονται μεθοδικά και ολοκληρωμένα θέματα που σχετίζονται με την e-Επιχειρηματικότητα, ξεκινώντας από την ιδέα και φτάνοντας μέχρι την υλοποίηση. Ειδικότερα: - Γίνεται μια αναδρομή στην εμφάνιση του e-επιχειρείν και εξετάζεται η σχέση του με το e-εμπόριο. - Παρουσιάζονται τα σημαντικότερα επιχειρηματικά μοντέλα. - Μελετώνται οι απαιτήσεις, οι προδιαγραφές και οι απαραίτητες λειτουργίες ενός επιτυχημένου ηλεκτρονικού καταστήματος. - Εξετάζεται το θέμα τςη ασφάλειας των συναλλαγών. - Περιγράφονται οι τεχνολογίες εξατομίκευσης και οι νέες προοπτικές που διαμ...
Μονάδα Καινοτομίας και Επιχειρηματικότητας11/15/2012 11:23:52 AM
eΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ ΕΠΙΧΕΙΡΕΙΝ ΚΑΙ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ ΚΑΙΝΟΤΟΜΑ ΜΟΝΤΕΛΑ ΣΕ ΨΗΦΙΑΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
Η εκθετική ανάπτυξη της κάθε είδους τεχνολογίας και ειδικότερα των τεχνολογιών πληροφορίας και επικοινωνίας μετασχηματίζουν τον τρόπο με τον οποίο οργανισμοί και επιχειρήσεις αλληλεπιδρούν με τους πελάτες, προμηθευτές και συνεργάτες τους, καθιστώντας πλέον την έννοια του ηλεκτρονικού επιχειρείν ένα αναπόσπαστο και συνεχώς αυξανόμενο μέρος του επιχειρείν. Σε αυτό το περιβάλλον, το βιβλίο προσφέρει σε επαγγελματίες του χώρου, επιχειρηματίες, στελέχη και σπουδαστές εκπαιδευτικών ιδρυμάτων μια ολοκληρωμένη προσέγγιση στο σχεδιασμό και την υλοποίηση της στρατηγικής ηλεκτρονικού επιχειρείν και μάρκετινγκ, καθώς και στη μέτρηση της αποτελεσματικότητας αυτής. Τα παραδείγματα, οι μελέτες περίπτωσης, η προσιτή και τεκμηριωμένη γραφή του το καθιστούν έναν εύληπτο οδηγό μάθησης και πρακτικής εφαρμογής...
Μονάδα Καινοτομίας και Επιχειρηματικότητας7/20/2015 1:51:06 PM
Financial Statement Analysis: A Practitioner's Guide, 4th Edition
An updated guide to the essential discipline of financial statement analysis In Financial Statement Analysis, Fourth Edition , leading investment authority Martin Fridson returns with Fernando Alvarez to provide the analytical framework you need to scrutinize financial statements, whether you're evaluating a company's stock price or determining valuations for a merger or acquisition. This fully revised and up-to-date Fourth Edition offers fresh information that will help you to evaluate financial statements in today's volatile markets and uncertain economy, and allow you to get past the sometimes biased portrait of a company's performance. Reflects changes in the financial reporting landscape, including issues related to the financial crisis of 2008-2009 Provides guidelines on how to inter...
Μονάδα Καινοτομίας και Επιχειρηματικότητας7/17/2015 2:15:51 PM
Innovation and Entrepreneurship, 3rd Edition
Innovation and Entrepreneurship 3 rd Edition is an accessible text on innovation and entrepreneurship aimed specifically at undergraduate students studying business and management studies, but also those on engineering and science degrees with management courses. The text applies key theories and research on innovation and entrepreneurship and then reviews and synthesises those theories and research to apply them in a much broader and contemporary context, including the corporate and public services, emerging technologies and economies, and sustainability and development and creating and capturing value from innovation and entrepreneurship. In this third edition the authors continue to adopt an explicit process model to help organise the material with clear links between innovation and ent...
Μονάδα Καινοτομίας και Επιχειρηματικότητας7/21/2015 10:58:48 AM
Microeconomics: Theory and Applications, 12th Edition
Microeconomics: Theory & Applications, 12th Edition provides students with the fundamental tools of analysis and shows how these tools can be used to explain and predict phenomena. Written for both economics and business students, Edgar Browning and Mark Zupan present basic microeconomic principles in a clear and thorough way, using numerous applications to illustrate the use of theory and reinforce students' understanding.
Μονάδα Καινοτομίας και Επιχειρηματικότητας7/21/2015 11:02:58 AM
One Simple Idea: Turn Your Dreams into a Licensing Goldmine While Letting Others Do the Work
Turn your one simple idea into millions―without lifting a finger! “Ever heard of Teddy Ruxpin or Lazer Tag? Both have Stephen Key’s mark on them. He is the Yoda or ‘renting’ ideas for serious passive income. From how-to to war stories, this is a great book.” ―Tim Ferriss, author of The 4-Hour Workweek “Mr. Key’s brilliance, wisdom, and insight will make you rich. Buy this book!” ―Mark Victor Hansen, bestselling author and co-creator of the Chicken Soup for the Soul® series “Stephen Key has written a book overflowing with the all-important information that inventors need: a step-by-step guide through everything that goes into a successful product introduction.” ―Gary Dahl, Pet Rock® inventor “A terrific guide for anyone who wants to be a successful entrepreneur.” ―John Osher, innovation gur...
Μονάδα Καινοτομίας και Επιχειρηματικότητας7/21/2015 10:51:54 AM
Project Management for Research and Development: Guiding Innovation for Positive R&D Outcomes (Best Practices and Advances in Program Management Series) 1st Edition
Today’s leading organizations recognize the importance of research and development (R&D) to maintain and grow market share. If companies want to survive into the future, they must accelerate their R&D-to-market cycles or find themselves behind the competition. Project Management for Research and Development: Guiding Innovation for Positive R&D Outcomes explains how to apply proven project management methods to obtain positive outcomes in R&D and innovation projects. It addresses the specific factors companies must consider when using project management to scope, define, and manage R&D projects. It also offers best practices and case studies that illustrate actual applications of theory. This book details methods to help readers optimize results in R&D through the use of structured processe...
Μονάδα Καινοτομίας και Επιχειρηματικότητας7/17/2015 2:05:46 PM
The Startup Owner's Manual: The Step-By-Step Guide for Building a Great Company
More than 100,000 entrepreneurs rely on this book for detailed, step-by-step instructions on building successful, scalable, profitable startups.  The National Science Foundation pays hundreds of startup teams each year to follow the process outlined in the book, and it's taught at Stanford, Berkeley, Columbia and more than 100 other leading universities worldwide.  Why? The Startup Owner's Manual guides you, step-by-step, as you put the Customer Development process to work. This method was created by renowned Silicon Valley startup expert Steve Blank, acknowledged catalyst of the "Lean Startup" movement, and tested and refined by him for more than a decade. This 608-page how-to guide includes over 100 charts, graphs, and diagrams, plus 77 valuable checklists that guide you as you drive you...
Μονάδα Καινοτομίας και Επιχειρηματικότητας7/17/2015 2:07:26 PM
ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟ ΜΑΝΑΤΖΜΕΝΤ ΣΤΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΕΠΙΧΕΙΡΕΙΝ
Το βιβλίο παρουσιάζει με οργανωμένο, περιεκτικό και κατανοητό τρόπο όλες τις λειτουργίες του Μάνατζμεντ και τις δραστηριότητες των διοικητικών στελεχών στη σύγχρονη ελληνική επιχείρηση. Βασισμένο στη σύγχρονη πραγματικότητα του ελληνικού επιχειρείν και αξιοποιώντας πληθώρα παραδειγμάτων από τον κόσμο των επιχειρήσεων, το "Αποτελεσματικό μάνατζμεντ στο ελληνικό επιχειρείν" αποτελεί πολύτιμο οδηγό στην έναρξη, στην οργάνωση και στη διοίκηση μιας νέας επιχείρησης, καθώς και στην οργάνωση και στη διοίκηση μιας ήδη υπάρχουσας επιχείρησης. Το βιβλίο είναι δομημένο σε έξι μέρη: - Η ελληνική επιχείρηση και το μάνατζμεντ ως μέσο για την ενεργοποίησή της. - Προγραμματισμός και λήψη αποφάσεων. - Οργάνωση. - Στελέχωση. - Διοίκηση του ανθρώπινου παράγοντα - Διαπροσωπικοί επηρεασμοί. - Έλεγχος και τα μέ...
Μονάδα Καινοτομίας και Επιχειρηματικότητας7/21/2015 10:16:30 AM
Σελίδα 1 από 6, Βρέθηκαν 56 εγγραφή/ες